Thursday, January 24, 2008

Printre filme si carti

Stiati ca...
  • ...exista diverse topuri ale saruturilor din filme? Iata unul din ele:
Spre surprinderea mea, niciun film al lui Kar Wai Wong nu este aici! Da, Kar Wai Wong, cel care a facut "In the mood for love" (pentru mine este mai degraba cel care a facut "Ashes of time"; m-a tulburat mult mai mult decat celalalt...) Ieri am vazut alte doua filme "marca" Wong: "As tears go by" si "My blueberry nights" (vazusem, de asemenea, "Fallen angels" si "Happy together")...si am pus, cu convingere, pe locul Unu in topul personal al saruturilor din filme, pe cele devastatoare ale eroilor lui Wong.
  • ...exista si autori romani de haiku?

Iata cativa care pe mine m-au emotionat:

beau apa din palma -

pe linia vietii,

nisipul

*****

prin ceata

paznicul se intoarce

cu fluturi pe felinar

Valentin E. BUSUIOC

Seara in verde -

pana si lemnul din gard

inmugureste

*****

Nopti fara greieri -

ceva i se intampla

universului

Serban CODRIN

Vai, iarasi umbra

de pe un geam pe altul -

am plecat, sau vin?!

Eugenia FARAON

Luna de vara

dizolvata in mare -

pilula de somn.

Clelia IFRIM

Nu ma pot abtine si spun, asadar, si eu:

Ca si zapada,

Stransa in pumn - ma topesc,

Din zbor - ma asez...

No comments: